سدیم مدولینگ در راستای کنترل بخشxad های دیالیز استان ، همکاران اکثرا بر اجرای پروفایل xadهای دستگاه دیالیز ، بالاخص سدیم مدولینگ اشاره داشتند و مورد بحث قرار میxadگرفت . ولی متاسفانه علاقه به پرداختن به عمق مطلب را نداشتند ، فقط اشاره میxadکردند که برای جلوگیری از بروز افت فشار خون در بیمار در حین دیالیز ، سدیم مدولینگ مورد استفاده قرار میxadگیرد . بله ، استفاده از هر پروفایلی در هر دستگاه دیالیزی ، برای بیمار براحتی قابل تنظیم است و میتواند در حین درمان دیالیز مورد استفاده قرار گیرد . ولی مطلب اصلی و ضروری که به آن پرداخته نمیxadشود ، این است که چرا اصلا افت فشار خون در بیمار اتفاق میxadافتد و با توجه به پرونده بالینی بیمار و پارامترهای تنظیمی درمان دیالیز روی دستگاه ، علت بروز افت فشار خون چه بوده است ، آیا به حالت شرطی شده و در پناه کلمه روتین پارامترهای دستگاه تنظیم شده است ؟ . آیا مقدار پارامترها بر اساس علمی و مطابق با پروتکلxad های درمانی میxadباشد ؟ . آیا مقدار پارامترها با توجه به نیاز بالینی هر بیمار و بطور اختصاصی تنظیم شده است ؟ . آیا پروفایل انتخاب شده از دستگاه دقیقا منطبق بر نیاز بیمار تنظیم شده است ؟ . آیا در حین اجرای پروفایل هدف تعیین شده برای بیمار قابل دستیابی است ؟ . آیا بعد از اجرای پروفایل آسیب تاخیری برای بیمار بروز نخواهد کرد ؟ . آیا در حین اجرای پروفایل و بعد از خاتمه آن ، اتفاقاتی که در بدن بیمار بروز نموده و سبب پیشامد تغییراتی در حالات فیزیولوژیکی بدن بیمار خواهد شد احاطه دارید و از نظر علمی تشخیص بر آن گذاشته xadاید ؟ . حال در پی درخواست همکاران و ضرورت نیاز به شناخت پروفایلxad ها ، سدیم مدولینگ مورد بحث قرر میxadگیرد . اما تاکید میxadشود باید همیشه پروفایلی مورد اس اختلالات غدد درون ربز...
ما را در سایت اختلالات غدد درون ربز دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 110 تاريخ: پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 8:23